Thursday, November 22, 2007

CICLO CERDANYA II

LA MOLINA, COLLADA DE PEDRÓ, PUIGLLANÇADA

Ascensió més llarga però també més interessant qua que e l’anterior, jpermet recórrer els dilatats vessantsseptentrionals de la muntanya. Bonica vista del pla d’Anyella i del Puigmal.
Sortida
La Molina (1.420 m). Aglomeració urbana moderna desenvolupada a causa de l’estació hivernal. Hotels, restaurants i centre comercial a Supermolina. Locals d’esbarjo i diversió.
Aproximació
De Supermolina surt una carretera en direcció a la collada de Toses. L’agafem fins a la cruïlla amb la que pel pla d’Anyella va a Castellar de n’Hug i la Pobla de Lillet (4 km). Ens hi desviem. Aviat som a la collada del Pedró, on hi ha instal.lats un seguit de remuntadors (4,5 km). Deixem el cotxe en un aparcament bastant gran.
Itinerari (Temps h.min)
0.00
Collada del Pedró (1.828 m). Deixem a la dreta una pista que es dirigeix a la costa Rasa. Ascendim per prats amb bosquets de pi negre. Portem sentit SW. Passem pel costat d’un búnquer i a la vora de diverses caba-nes de pastor. Pendent moderat i sense camí evident.
0.45
Cap de les Costes de l’Huguet (2.190 m). Fi de la pujada més forta i dels primers telesquís. Continuem en el mateix sentit. Aviat enllacem amb la pista que ve de la costa Rasa.
1.00
Amorriador de Rus (2.298 m). Final del darrer remuntador del torrent Negre. Bonica vista a llevant. Continuem per la pista. Arribem a un altiplà, davallem una mica i tornem a pujar per atènyer el llom que forma el cim
1.30
Puigllançada (2.409 m). En dies clars també es pot veure, des del cim, la serra de Collserola amb el Tibidabo.